Blog Pazarlama

Blog Pazarlama

 Çevrimiçi blog pazarlama stratejilerinin en etkin yöntemlerinden biri olan blog pazarlama temelde içerik pazarlamaya dâhildir. Web sitesinde internet kullanıcılarını siteye çekecek blog yayınlanmasıyla gerçekleştirilir. İçerik pazarlama site içi ve site dışı arama motoru kriterlerine uygun içerik oluşturulmasıyla ilgilidir.  Blog yazıları site içi ve site dışı içerikler olarak internet kullanıcılarının dikkatini çekmeyi hedefler. Blog pazarlamada web sitesine potansiyel alıcıların gelmesi için bazı taktikler uygulanır. Blog tarzı içerikler tanıtım içeriklerinden farklıdır. Dijital pazarlamaya yönelik blog yazılarının özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Arama motoru kriterlerine uygun olmadır(Seo uyumlu)
  • Hedef kitleyi içeriği okumaya teşvik edecek nitelikte olmalıdır
  • İnternet aramalarında sorulan belli sorulara cevap vermelidir
  • Bilgi verici, kaliteli ve ilgi çekici yazılar olmalıdır
  • Satın alma potansiyeli yüksek internet kullanıcısının dikkatini çekmelidir
  • Sitenin tarzına uygun bir dili olmalıdır
  • Blog yazısında tekrar eden sıkısı bilgiler olmamalıdır
  • Okuyucuyu site ürün ve hizmetlerine yönlendirmelidir

Blog Pazarlama

Blog Pazarlamanın Ne Gibi Avantajları Vardır?

Blog pazarlama dijital pazarlamada etkili bir yöntem olarak kabul edilir. Blog pazarlamanın firmaya ya da markaya büyük avantajlar sağladığını söyleyebiliriz. İçerik pazarlama uzmanı blog pazarlamayı satış oranlarını arttırmak için kullanır. Blog pazarlama az maliyetle etkili reklam yapma fırsatı sunar.

Arama motoru kriterlerine uygun olan kaliteli blog içerikleri internet aramalarında ilk sıralarda yer alır. Blog pazarlama her web sitesi için ziyaretçi trafiği sağlayabilecek bir pazarlama yöntemidir. İnsanlar Google ya da başka arama motorlarında arama yaptıklarında arama motoru kaliteli içeriği öne çıkartır. Bir ürün ya da hizmete yönlendirmenin en etkili yolu blog yazılarıdır. Etkili blog pazarlamanın sağladığı avantajlar şunlardır;

  • Web sitesine organik trafik artışı sağlar
  • Marka bilinirliğini ve markaya duyulan güveni arttırır
  • Düşük maliyetli reklam yapma olanağı sunar
  • Diğer çevrimiçi pazarlama kanalları için temel oluşturur
  • Arama motorlarının sitenizi seçip kullanıcıya göstermesini sağlar

Marka Blogları Nasıl Etkili Olur?

Dünyaca ünlü markaların da web sitesi var. Markalar web sitelerinde düzenli olarak blog yayınlar. Marka blogları kalite ve özgünlük konusunda birbiriyle yarışır. Marka bloglarının markaya değer katması, ziyaretleri satışa dönüştürmesi için tüketiciye aradığı şeyi sunuyor olması gerekir. Marka bloglarında markanın kalitesinden ya da markanın ürünlerinden bahsetmek yerine ilgi çekici konulardan bahsedilir. 

Marka kalitesi ve ürünleri bu konunun içinde fark ettirilmeden sunulur. Örneğin bir giyim markası kış sezonunda bloglarında kışın trend olacak mont modellerinden bahsedebilir. Ya da bir şampuan markası bloglarında saç bakımının nasıl yapılması gerektiğini anlatabilir. İnternet kullanıcıları bu tür aramalar yaptıklarında web sitelerinin bu konularda yayınladıkları bloglarla karşılaşır. Marka blogları markayı övmek yerine kullanıcılara yararlı bilgiler vererek etkili olur.  

Bir marka ne kadar tanınsa tanınsın müşteri potansiyelini arttırmak için dijital olanakları kullanmak ister. Bu nedenle de büyük küçük tüm markaların sürekli aktif olan blog alanları vardır. Marka blogları ne kadar kaliteli olursa web sitesine gelen ziyaretçi sayısı da o kadar artar. Google aramalarında nedir, nasıl yapılır, nerede bulunur gibi sorulara cevap veren içerikler ön plana çıkar. Blog yazılarında da arama kriterlerine göre anahtar kelimeler kullanılır. Ancak blog yazıları tanıtım yazılarından farklı olarak merak edilen sorulara yanıt veren yazılardır.

Site İçi ve Site Dışı Blog Nasıl Yazılır?

Web sitelerinde yayınlanan bloglar ve web sitesine gönderme yapan başka sitelerde yayınlanan bloglar vardır. Site içi bloglar siteye zaten gelmiş olan kullanıcılara hitap eder. Site dışı bloglar ise siteye ziyaretçi çekmek için kullanılır. İçerik pazarlama site içi ve site dışı içeriklerin dijital veri analizlerine göre planlamasını sağlar. Site içi bloglarda okuyucu direk sitedeki başka bir içeriğe ya da ürüne yönlendirilebilir.

Site dışı bloglarda ise okuyucu web sitesine yönlendirilir. Genellikle site dışı bloglarda yazı içinde siteye yönlendiren bir link olur. Okuyucu bu linki tıkladığında direk olarak web sitesine gider. Site dışı bloglarda markadan ve web sitesinden bahsedilebilir. Site içi bloglarda ise site içindeki içeriklerden söz edilebilir. Her iki blog yayını da yönlendirici olduğu ve etkileşim sağladığı için oldukça değerlidir.