E-Ticaret Danışmanı

E-Ticaret Danışmanı

E-ticaret siteleri günümüzün internet mağazaları olarak tanımlanabilir. E-ticaret sitelerinin diğer internet sitelerinden farklı bir yapısı ve hizmet biçimi vardır. E-ticaret planı birçok dijital faktöre göre yapılır. Geleneksel ticaretten farklı olarak e-ticarette pazarlama, satış gibi konulara yaklaşım da dijital dünyanın kurallarına göre planlanır. Her şeyden önce bu işe başlamak için doğru e-ticaret sisteminin seçimi ve tasarım hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. E-ticarette başarılı olmak için e-ticaret sistemini çok iyi planlamak gerekir. Hem e-ticaret sitesinin hem de site bağlantılarının Seo kriterlerine uygun olması önemlidir.  Bir e-ticaret sitesinin genel yapısı şu şekilde olmalıdır;

  • Satışı yapılacak ürünler için menü ve kategoriler oluşturulması
  • Açık ve anlaşılır bir site yol haritası sunmak
  • Ana sayfa vitrinini göze güzel gelecek şekilde tasarlamak
  • Satın alma ve üyelik yönlendirmelerinin oluşturulması
  • Ürün satın alma adımlarının belirlenmesi
  • Ödeme seçeneklerini ayarlamak
  • Kişisel bilgi güvenliğinin sağlanması
  • Site altyapısının işlevsel kullanıma olanak sağlayacak şekilde planlanması

E-Ticaret Danışmanı

E- Ticaret Danışmanlığı Hizmeti Neden Alınır?

E-ticaret çok kapsamlı dijital araçların kullanılmasını gerektirir. E-ticarette site altyapısından ürün sunumuna ve ürün gönderimine adar her detay önemlidir. Günümüzde her üç kişiden biri internetten alışveriş yapmaktadır. Online alışverişin giderek geleneksel alışveriş yöntemlerini geride bırakması e-ticaret danışmanı nedir sorusun da önemli hale getiriyor. E-ticaret danışmanlığı dijital tüketici davranışları analiz edilerek hedefe yönelik stratejiler geliştirmeyi kapsayan hizmetlerdir. E-ticaret hizmeti veren firmalar temel olarak şu hizmetleri sunar;

  • Seo araçları ve diğer analiz araçlarını kullanarak site içi verileri raporlamak
  • Tıklama haritaları ve site kaydırma haritaları analiz edilerek işlevsel site tasarlamak
  • Kullanıcı davranışlarını analiz ederek ürün sunumu ve çeşitliliğini planlamak
  • E-ticaret sitesinin Seo çalışmalarını yapmak
  • Site ziyaretçilerini harekete geçirecek içerikler oluşturmak
  • İlgi alanına göre müşteri gurupları oluşturmak ve etkileşim sağlamak
  • Rakip analizi yaparak e-ticaret sitesini rakip sitelerin önüne geçirecek çalışmalar yapmak
  • E- ticaret sitesinin sosyal medya bağlantılarını planlamak
  • Önemli gün ve tarihler için indirim kampanyaları hazırlamak

E-Ticaret yapan Firmalar Nasıl Başarılı Oluyor?

Geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de asıl amaç hedef kitleye ulaşıp satış yapmaktır. Temel amaç aynı olsa da e-ticaret geleneksel ticaretten oldukça farklıdır. Bir e-ticaret sitesinin nasıl yüksek satışlar yaptığını ve tüm dünyada nasıl tanındığını merak ediyorsanız size Amazon e-ticaret sitesinden bahsedelim. Amazon bu gün dünyanın en başarılı e-ticaret sitesi olarak biliniyor. E-ticaret yapan firmalar da bu sitede ürünlerini satabiliyor. Amazon’un başarısının arka planında e-ticaret sisteminin kalitesi duruyor. Başarılı bir e-ticaret sitesinin çalışmalarını e-ticaret yöneticisi yapıyordur. E-ticaret yöneticisi ne iş yapar diye soracak olursak e-ticaret sitesinin satışlarını arttıracak site içi çalışmaları yapar diyebiliriz. Bir e-ticaret sitesini başarılı yapan temel özellikleri şöyle sıralayabiliriz;

  • Müşterilerin e-ticaret sitesine güvenmesi
  • Ürün ve hizmetlerin beklentiyi karşılaması
  • E-ticaret sitesinin kolay kullanım sunması
  • Ödeme seçeneklerinin fazla olması
  • Ürün gönderim süresinin kısa olması
  • İade ve değişim olanaklarının bulunması
  • Müşterilerin firmayla her zaman iletişime geçebilmesi
  • Müşteri sorunlarının hızlı şekilde çözülmesi

E-Ticaret Danışmanı

E-Ticarette Pazarlama Nasıl Yapılır?

E-ticarette dijital pazarlama yöntemlerini kullanmak gerekiyor. Etkili dijital pazarlama yapabilmek için dijital veri analizlerinin sürekli raporlanması önemli. E-ticaret pazarlama uzmanı e-ticaret sitesine trafik çekmek, trafiği satışa dönüştürmek gibi konularda çalışmalar yapar. E- ticaret pazarlamada farklı sitelere reklam vermek, sosyal medyada tanıtım yapmak, e-mail pazarlamayı kullanmak gibi stratejiler uygulanabilir. Google reklamları en etkili dijital reklamlardır. 

E-ticaret siteleri Google reklamlarında ilk sıralarda yer almak için yarışır. Etkili bir e-ticaret pazarlama stratejisi tüm dijital platformları kapsar. E-ticaret danışmanı ücretleri e-ticaret sitesinin ihtiyaçlarına ve hedeflerine göre değişebilir. E-ticaret çözümleri sektöre, hedef kitleye, rekabet durumuna göre değişir. E-ticarette etkili pazarlama yöntemlerini kullanan e-ticaret uzmanlarıyla çalışmak avantaj sağlar. E-ticaret ajansları e-ticaret sisteminin yapısına göre hedef odaklı stratejiler geliştirir. Günümüzde artık tüm büyük markaların e-ticaret departmanı vardır.  Online alışveriş yapan insanların sayısı arttıkça e-ticaret yönetiminin önemi de artmaktadır. Artık yüksek satış oranları sağlayabilmek için e-ticarette başarılı olmak şart diyebiliriz.