İçerik Pazarlama

İçerik Pazarlama

Geleneksel pazarlama yöntemleri her geçen gün değer kaybederken dijital pazarlama daha da önem kazanıyor. Dijital pazarlamanın en önemli ayağı ise içerik pazarlamadır. İçerik kraldır sözü dijital alemde oldukça popülerdir. Bunun nedeni yeni nesil tüketicinin dijital yolculuğunu belirleyen şeyin içerik olmasıdır. İçerik pazarlama yöntemleri gün geçtikçe gelişirken arama motorları için de içeriğin önemi giderek artıyor.

İçerik Pazarlama Nedir?

Pazarlama

Oldukça eski bir kavram olan pazarlama kavramı dijitalleşen ticaret ortamında bambaşka bir şekil almış durumda. Geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama arasındaki en büyük fark dijital pazarlamada tüketicinin de pazarlamaya dâhil olmasıdır.  Pazarlama ürün ve hizmetlerin çeşitli araçlarla hedef kitleye tanıtılmasıdır. 

Sosyal Medya

İlk televizyon reklamları nasıl pazarlamanın yönünü değiştirdiyse sosyal medyada o kadar etkili bir değişime neden oldu. Dijital pazarlamada sosyal medya etkisi oldukça büyüktür. Sosyal medya içerik pazarlama stratejileriyle doğru zamanda doğru tüketiciye doğru ürünü sunmak mümkündür. Çevrimiçi içerik pazarlama kapsamındaki sosyal medya pazarlama yöntemleri günümüzde en etkili pazarlama yöntemleridir.

Dijital Pazarlama

 Dijital pazarlama pazarlama alanında gelinmiş en son noktadır. Dijital pazarlamanın kuralları ve stratejileri oldukça farklıdır. Dijital pazarlamada internet kullanıcıları potansiyel müşteriler olarak pazarlamanın içinde yer alırlar. Yani dijital pazarlama interaktiftir. Dijital pazarlamada çok hızlı dönüşler alınabilir. E-mail, mesaj, sosyal medya gibi farklı dijital pazarlama yöntemleri vardır. 

Satış

Pazarlama ve satış birbirinden ayrılmaz iki kavramdır. Pazarlamanın amacı satış yapabilmektir. Günümüzde dijital pazarlamayla birlikte dijital satış olanakları da gelişmiştir. Online alışveriş siteleri tüketicilerin istedikleri ürünleri ve hizmetleri online olarak satın alabilmelerini sağlar. Satış yapabilmek için hedef kitlenin çok iyi tanımlanması ve hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmalarının yapılması gerekir.

Reklam

Günümüzde reklam kavramı da oldukça değişmiştir. Dijital reklamlar geleneksel reklamların önüne geçmiştir. İçerik pazarlama stratejileri arasında adwords reklamcılığı gibi dijital reklamcılık çeşitleri yer alır. Tüketicilerin profili ve alışkanlıkları değiştikçe reklam standartları da değişmektedir. Günümüz tüketicisinin dijital davranışlarına göre reklam olanakları gelişmiştir.

İşletme

İşletmeler artık sadece reel dünyadaki varlıklarıyla başarılı olamıyor. Dijital varlıklarının da güçlü olması gerekiyor. Sanal dünyada da reel dünyadaki kadar etkili hizmet sunmak zorundalar. İşletmeler için internette görünür olmak oldukça önemli. İçerik pazarlaması işletmeleri için en etkili görünürlük araçlarından biridir.

Elektronik Ticaret

E-ticaret dijital çağın ticaret modelidir. E-ticaret siteleri dünyanın her yerine ürün ve hizmet satışı yapmaya olanak tanır. En büyük e-ticaret siteleri arasında Amazon gibi siteler yer alır. E- ticaret siteleri için içerik pazarlama iki kat daha önemlidir. Bir içerik pazarlama uzmanı e-ticaret sitesi için çalışırken trafiğin satışa dönüşmesini sağlayacak çalışmalar yapar.

Video

Videolar günümüzde dijital pazarlamanın en önemli araçları arasında yer alır. Youtube videoları izlenme oranlarına göre reklam alır.  Ürün ve hizmet tanıtımlarında video reklamlar oldukça etkilidir. Viral videolar sosyal medya paylaşımları sayesinde çok büyük etki yaratabilir.

Rekabet Stratejisi

Pazarlamanın kuralları ve şekilleri değişse de rekabet stratejisi hiç değişmez. Rakip analizi yaparak buna göre strateji geliştirme dijital pazarlar için de geçerlidir. Dijital rekabetin kuralları farklıdır. Dijital rekabette öne çıkmak için Seo çalışmalarının çok iyi yapılması gerekir.

Web Grafik Tasarımı

Web siteleri dijital pazarda yer alan firmaların kalbidir. Web sitesi grafik tasarımı iyi olmayan isteler kısa sürede görünürlüğünü kaybeder. Bir web sitesi altyapı olarak da tasarım olarak da arama motoru kriterlerine uygun olmalıdır. Web grafik tasarımı günümüzde dijital gücü belirleyen şeylerden biridir.

Sosyal Ağ

Sosyal ağlar günümüzde hayatın vazgeçilmez birer parçası haline gelmiştir. Facebook, instagram, twitter gibi sosyal ağlar gündemi belirleyen ve gündeme yön veren internet platformlarıdır. İçerik pazarlaması content marketing sosyal ağlar için özel stratejiler geliştirmeyi sağlar. 

Analitik

Analitik çözümsel anlamına gelen bir kelimedir ve web dünyasında önemli bir kavramdır. Google analytics internet sitelerine giren ziyaretçilerin davranışlarını analiz edip raporlar sunan bir sistemdir. Çözümleme yani analiz etme Seo çalışmalarında oldukça önemlidir. Analitik düşünme becerisi olmayanların Seo çalışmaları yapması oldukça zordur.

Tasarım

Web dünyasında teknik konular kadar tasarım mimarisi de değerlidir. Web sitesi tasarımı ya da mobil uygulama tasarımı, internet kullanıcılarının bu araçları tercih etmesi için oldukça etkileyici olmalıdır. Tasarımda birçok farklı faktör devreye girer. Web tasarım bir web sitesinin kullanıcılar için nasıl görüneceğini belirler. 

Marka Yönetimi

Markaların ilk hedefi bilinirlik ve hafızalara kazınan bir imajdır. Bu sağlandıktan sonra marka yönetimi devreye girer. Marka yönetiminde bu gün sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama gibi kavramlar öne çıkar. Bir markanın online itibar yönetiminin de yapılması önemlidir. Markayı her yönden sağlam tutmak için tüm dijital platformlarda marka içeriklerinin takip edilmesi gerekir.

İletişim

İletişim günümüzde her zamankinden daha önemli hale geldi. Çünkü iletişim kanalları çoğaldı ve pazarlamanın seyri değişti. İletişim dijital pazarlamada bir pazarlama aracı olarak oldukça etkilidir. İçerik pazarlama eğitimi en çok da iletişimle ilgilidir. İletişim becerileri yüksek kişiler içerik pazarlama uzmanı olabilir. 

İnternet İlanı

İnternette ilan vermek artık her şeyin çözümü. Ev satmak isteyen de iş arayan da internet ilanı ile kendini gösteriyor. İnternet ilanları için ilan siteler de bulunuyor. Bu sitelerde yayınlanan ilanlar her yere ulaşıyor. İnternet ilanları hayatı kolaylaştıran ve hayata yön veren dijital trendlerden. 

Web Analitiği

İnternet karmaşık kodlardan oluşan bir sistemdir. Web analitiği bu sistemini birçok yönden çözümlemeye çalışır. Dijital verilerin analizi web analitiğinin farklı bir boyutudur. Web sitesi teknik mimarisi web analitiğinin bir diğer boyutudur. Web analitiği dijital pazarlama için de oldukça önemlidir. İnternet kullanıcı analizleri Seo çalışmalarına yön verir. İnternet dünyasında yükselmenin yolu web analitiği konusunda bilgi sahibi olmaktan geçiyor. Günümüzde içerik pazarlama kitap gibi kaynaklar web analitiğinin farklı boyutlarına ışık tutuyor. 

İçerikle Pazarlama

İçerikle pazarlama dijital pazarlamanın en etkili silahlarından biridir. İçerik pazarlaması potansiyel müşteriler yaratma konusunda oldukça etkilidir. Doğru içerik pazarlama stratejileri ile kısa sürede ürün ve hizmet satışları artabilir. Web sitesine trafik çekmek için anahtar kelimeleri güçlü içeriklerin yayınlanması gerekir. İçerikle pazarlama farklı internet platformlarında farklı şekillerde yapılabilir. İçerikle pazarlama e-ticarete yön veren dijital pazarlama yöntemidir. İçerik pazarlama stratejileri hedef kitleye ve kullanılan sosyal ağa göre değişebilir.