Mobil Pazarlama

Mobil Pazarlama

Dijital pazarlama yöntemlerinden biri olan mobil pazarlama sosyal medya, SMS, e-mail ve mobil uygulamalar kullanılarak uygulanır. Mobil cihazların kullanım oranı giderek artarken mobil pazarlama daha önemli hale geliyor. Mobil pazarlama kanalları çok yönlü ve çok avantajlı dijital pazarlama olanağı sunuyor. Masaüstü internet kullanımı azalırken mobil internet kullanımı artıyor. Google artık web sitelerinin mobil uyumlu olmasını istiyor. İnternet kullanıcısının mobil alışverişe yönelmesiyle birlikte mobil pazarlama stratejileri de değişiyor. Mobil pazarlama türleri firmalara mobil ticaretin başarısına yön veren seçenekler yaratıyor.  Günümüzde etkin olarak kullanılan mobil pazarlama türlerini şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Arama motoruna yönelik mobil pazarlama
  • Mobil web site üzerinden pazarlama
  • Mobil reklamlar kullanılarak yapılan mobil pazarlama
  • Konum odaklı mobil pazarlama
  • SMS yoluyla mobil pazarlama
  • E-mail yoluyla pazarlama
  • Mobil uygulamalar üzerinden yapılan mobil pazarlama

Mobil Pazarlama

Mobil Pazarlama Uygulamaları Nelerdir?

Mobil pazarlamada hedef kitleyle etkileşim sağlamak için çeşitli uygulamalar kullanılır. Hedef kitlenin niteliklerine, ürün ve hizmetin niteliklerine göre farklı mobil pazarlama uygulamaları tercih edilebilir. Mobil pazarlamada çok kanallı dijital pazarlama olanakları bulunur. Hedef kitleye veri analizleri doğrultusunda doğru zamanda doğru mesajı iletmek mümkün olur. Müşteri sadakatini sağlamak için mobil pazarlamada kişiselleştirilmiş pazarlama olanakları kullanılır.  Mobil pazarlamada müşterilere hediyeler vermek, özel gün mesajları atmak, indirim olanakları sunmak satışa dönüşen çalışmalar arasında yer alır. En çok tercih edilen mobil pazarlama uygulamaları şunlardır;

  • Mobil çekiliş
  • Mobil kupon
  • Mobil kampanyalar
  • Mobil SMS
  • Mobil broşür
  • QR kod uygulamaları
  • Mobil servis sponsorlukları
  • Hedefli mesaj
  • Video mesaj

Mobil Pazarlama Uygulama Örnekleri

Mobil pazarlama uygulamaları oldukça yaygındır. Markalar müşteri etkileşimini mobil pazarlama yoluyla canlı tutar. Bir markanın sosyal medyada çekiliş yapması mobil pazarlama uygulamalarına örnek verilebilir. Ya da bir bankanın müşterilerine özel günlerde mesaj atması da mobil pazarlama uygulamasıdır. Mobil pazarlama ve uygulama örnekleri her geçen gün daha yaratıcı dijital pazarlama stratejileri geliştiğini gösteriyor. Yaratıcı mobil pazarlama uygulamalarına örnek verecek olursak;

Neutrogina – Winter Love

Neutrogina kış aşkı adını verdiği mobil uygulama ile mobil pazarlamada yaratıcılığa örnek teşkil ediyor.  Bu uygulama telefon sıcaklığı 10 derecenin altına indiğinde otomatik olarak reklam bildirimi gönderiyor. Böylece kullanıcıları ellerin soğuktan çatlamasını engelleyen kremi online olarak sipariş etmeye yönlendiriyor. 

Turkish Airlines – QR Kodlar

Turkish Airlines dünyanın farklı bölgelerindeki duraklara QR kodlar yerleştirdi. Bu kodlar üzerinden uçak bileti çekilişi yaptı. Bu mobil pazarlama örneği de etkili mobil pazarlama örneklerinden biri.

Efes Pilsen-Shazam

Milyonlara ulaşan Efes Pilsen shazam mobil pazarlaması yaratıcı mobil pazarlama örnekleri arasında yer alıyor.  Shazam kullanıcıların dinledikleri şarkıyı akıllı telefonlarıyla bulabildikleri bir uygulama. Efes Pilsen bu uygulamada şarkı araması yaparken görünen bir bira kapağı yerleştirdi. Kapağın üzerinde müzik bu kapağın altında yazıyordur. Sosyal medyada bu mobil pazarlama örneği oldukça ses getirdi.

Mobil Pazarlama Teknikleri Nasıl Öğrenilir?

Mobil pazarlama tekniklerini uygulayabilmek için dijital pazarlama bilgisine ve deneyimine sahip olmak gerekir. Mobil pazarlama pdf kaynaklardan öğrenilebilir. Ancak bu iş teorik olmaktan çok pratikle ilgilidir. Yenilikçi ve etkileyici mobil pazarlama kampanyaları oluşturabilmek için yeni nesil mobil tüketiciyi yakından tanımak önemlidir. Mobil kullanıcıların ilgisini çekecek hayatın farklı alanlarında karşılarına çıkacak yaratıcı mobil pazarlama çalışmalarını mobil pazarlama uzmanları yapar. Mobil pazarlama makale okumak da işe yarayabilir. Ancak bu tür bilgiler yüzeysel olacaktır Mobil pazarlama tekniklerini kavrayabilmek için etkili örnekleri incelemek daha faydalıdır. 

Mobil pazarlamada yaratıcı örnekleri inceleyerek mobil pazarlamayı daha iyi anlayabilirsiniz. Birçok insan sadece okuyarak dijital pazarlamayı öğrenebileceğini sanıyor. Mobil pazarlama kitap kaynaklarından da yararlanılabilir. Ancak işin içinde olmak ve uygulamalar yapabilmek en öğretici yoldur. Mobil pazarlama gelişen ve değişen bir dijital pazarlama alanıdır. Yeniliklere açık aynı zamanda da belli kuralları olan bir pazarlama yöntemidir. Özgün ve yaratıcı fikirler de yetmez. Bu fikirlerin mobil kullanıcılar tarafından nasıl karşılanacağını hesaplamak gerekir. Mobil pazarlama kanallarını kullanırken hedef kitleye yönelik kampanyalar yayınlamak önemlidir. Mobil pazarlama günümüzde firmaların ticari başarısını doğrudan etkiler.