SEO Çalışması

SEO Çalışması

Bir web siteniz varsa ve web sitenizin arama motorlarında ilk sıralarda çıkmasını istiyorsanız SEO nedir bilmeniz gerekiyor. SEO açılımı nedir sorusunun cevabı Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonudur.  Arama motoru denilince ilk akla gelen Google olduğundan konuyu Google üzerinden açıklamak doğru olacaktır. İnternet kullanıcıları internette Google arama motoru üzerinden arama yaparlar. Web’de fark edilmenin yolu Google tarafından tercih edilmekten geçer. 

SEO Google ve diğer arama motorlarında web sitesinin öne çıkmasını sağlayan teknik ve tasarımsal çalışmaları kapsar. Daha basit ifade etmek gerekirse bir internet kullanıcısı internette bir şey aradığında ona cevap olarak sizin web sitenizin çıkması için arama motoru kriterlerine uygun bir web siteniz olması gerekir. SEO çalışması web sitesi trafiğini iyileştirmenin en iyi yoludur. Bir web sitesi çok ilginç içerikler yayınlayabilir ancak SEO çalışması yapılmamışsa bu içeriklere kimse ulaşamaz. SEO çalışmalarında öncelikle teknik hatalar tespit edilir. Bir web sitesinde birçok optimizasyon sorunu olabilir.  En yaygın SEO hataları şunlardır;

  • Yinelenen içerik
  • Meta açıklama eksikliği
  • Kırık veya alakasız bağlantılar
  • Görüntüler için eksik alt öznitelikler
  • Sayfa hataları
  • Site içi gezinme sorunları
  • Mobil uyumlu olmayan web tasarımı
  • Düşük anahtar kelime sayısı

Semrush tarafından yapılan araştırmaya göre en yaygın SEO sorunu kopya içeriktir. Google başka sitelerde yayınlanan, kopya içerikler olduğunda kesinlikle bu sayfalardan uzak durur. Şimdi kendinize neden SEO çalışmasına başlamalıyım sorusunu soruyorsanız ne kadar doğru bir noktada olduğunuzu anlayabilirsiniz.

Seo Çalışması

SEO Çalışması İle Siteye Trafik Çekilir Mi?

SEO ile ilgili en çok merak edilen sorulardan biri SEO çalışması ile ne kadar trafik kazanırım sorusudur. SEO rakamsal olarak analiz edilebilen ve dönüşleri ölçülebilen çalışmaları kapsar. SEO çalışmalarında temel amaç web sitesi trafiğini arttırmaktır. Sadece trafiği arttırmak değil nitelikli ve organik trafik yaratmaktır. 

SEO çalışmalarıyla web sitesine nitelikli trafik çekmek mümkündür. İnternet kullanıcılarının arama terimleri web sitesine bağlantı sağlarsa kullanıcılar web sitesini ziyaret edebilir. Bunu sağlamanın yolu da SEO çalışmalarıdır. SEO çalışmalarının büyük avantajları vardır. SEO çalışmalarına nereden başlamalıyım diye merak ediyorsanız şu adımları izleyebilirsiniz;

  • Arama motorlarının nasıl çalıştığını öğrenin
  • SEO araçlarıyla sitenizi analiz edin
  • SEO analiz sonuçlarına göre teknik sorunları tespit edin
  • Tespit edilen teknik sorunları çözün
  • Anahtar kelime çalışmaları yapın
  • Site içi yol haritasını düzenleyin
  • Kullanıcı deneyimini ölçün ve kaliteyi yükseltin
  • Arama motoru pazarlamacılığını keşfedin

SEO Çalışmalarında Kullanıcı Deneyimi Analizlerinin Önemi

SEO çalışmalarında en önemli adım kullanıcı deneyimi analizleridir. Kullanıcı deneyiminin analiz edilmesini sağlayan SEO araçları vardır. SEO analiz verileri SEO çalışmalarına yön verir. SEO çalışmaları yapılmadan önce web sitesinin hızı, bağlantıları, kodları, içerikleri analiz edilir. Web sitesi ziyaretçi sayısı, sitede geçirilen zaman gibi birçok kullanıcı deneyimi analiz edilebilir.  SEO çalışması için hangi KPI’ları ölçüyorsunuz diye soruyorsanız öncelikle KPI nedir açıklayalım.  KPI Anahtar Performans Göstergesi kelimelerinin kısaltmasıdır. Hedefe göre nerede olduğunuzu görmek için bu ölçümler önemlidir. SEO çalışmasında şu KPI’lar ölçülür; 

  • Organik Oturumlar
  • Anahtar Kelime Sıralaması Artırır
  • Talepler / Dönüşümler
  • Hemen Çıkma Oranı
  • Sayfalar / Oturum
  • Ortalama Seans Süresi
  • Sayfa Yükleme Süresi
  • En İyi Çıkış Sayfaları
  • Tarama Hataları

SEO Çalışmalarının Sonuçları Gözlemlenebilir Mi?

SEO çalışmaları rakamsal veri analizlerinden yola çıkılarak yine bu tür analiz sonuçlarıyla sonuçlandırılır. SEO çalışmasının sonuçları ne zaman gözlemlenebilir diye baktığımızda bunun yapılan çalışma kriterlerine göre değişeceğini söyleyebiliriz. İlk bir ayda trafikteki değişimler gözlemlenebilir. Ziyaretçi sayısı ve ziyaretçilerin sitede kalma süresinin değişimi aylık çalışma sonucunda biraz ortaya çıkar. Ancak SEO çalışmalarının gerçekten işe yarayıp yaramadığını anlamak biraz daha zaman alabilir. 

SEO çalışması fiyatları da çalışma kapasitesine göre ve zaman aralığına göre değişir.  Farklı SEO çalışmaları bir web sitesi için işe yararken bir diğeri için işe yaramayabilir.  SEO çalışmasının başarılı olup olmadığı hemen çıkma oranı, hedef bölgeden gelen ziyaretçi sayısı, hangi sayfaların en çok dikkat çektiği gibi veri analizleriyle anlamak mümkündür. SEO çalışması adımları her site için farklı olabilir. Her sitenin SEO sorunları farklı olacağından çalışmalar da farklı olacaktır.  

SEO çalışmalarının netleşen sonuçları birkaç ay içinde ölçülebilir.  SEO çalışmalarının işe yarayıp yaramadığı analizlerden anlaşılabilir. SEO çalışmaları analizlere göre yeniden planlanabilir. SEO çalışmaları bir seferlik yapışmaz. Ancak sürdürülebilir çalışmalar gerçekten işe yarar. SEO hizmeti alırken kesinlikle uzun vadeli planlar yapmak gerekir. SEO çalışmalarının düzenli olarak yapılması etkili sonuçların alınmasını sağlar. 

SEO Çalışmaları Nasıl Planlanır?

SEO çalışmalarında site içi ve site dışı çalışmalar ayrı planlanır. Dış SEO nedir diye baktığımızda sitenin tüm dış bağlantıları ile ilgili SEO çalışmalarından bahsetmemiz gerekiyor. Diğer sitelere link vermek, sitenin bağlantılarını düzenlemek site dışı çalışmalara örnek olarak verilebilir. Site içi çalışmalarda ise içerik çalışmaları öne çıkar. Sitede yayınlanan tüm içeriklerin anahtar kelime uyumunun sağlanması site içi çalışmalar arasında yer alır. SEO çalışmaları planlanırken Google optimizasyonu nedir sorusunu cevaplamak önemlidir. 

Google SEO çalışmalarına yön veren kriterleri belirler. Google tarafından web sitesinin değerli bulunması için optimize edilmesi gerekir. Google SEO çalışmalarına büyük önem verir. Google kullanıcıların karşısına çıkaracağı sitelerde kullanıcı deneyimi kalitesinin yüksek olmasını bekler. SEO uzmanı Google kriterlerini ve güncellemelerini çok iyi bilir. Algoritma güncellemelerine göre web sitesini optimize eder. SEO ajansı ise SEO uzmanlığı hizmetini sunan ajanstır. 

Tüm başarılı büyük şirketler SEO ajanslarıyla çalışır.  SEO çalışmalarında stratejik planlama oldukça önemlidir. Rakip analizi yapılarak sıralamada öne çıkmak için özgün fikirler üretilmelidir. SEO çalışmaları dijital pazarlama ile bağlantılıdır. Dijital pazarlamada web sitesi optimizasyonu oldukça önemli bir yerde durur. Web sitesi altyapı, donanım ve işlevsellik açısından sağlam olmayan firmaların kullanıcılara ulaşması zordur. 

SEO çalışmalarının önemi giderek artmaktadır. Yapılan araştırmalar SEO çalışması yapılmayan sitelerin web görünürlüğünün olmadığını gösteriyor. SEO çalışması ne demek neden bu çalışmalara ihtiyaç var gibi soruları yanıtladık. Siz de SEO çalışmalarını SEO Amca’ya yaptırarak Google sıralamalarında yükselebilirsiniz. SEO çalışmalarını kendiniz yapmak istiyorsanız SEO eğitimi ile ilgili de bizimle iletişime geçebilirsiniz.