SEO
(Arama Motoru Optimizasyonu)

Arama motoru optimizasyonu yani SEO olarak bilinen çalışma şeklinin ingilizce kısaltmasıdır. SEO yapılmasının amacı web sitesinin değerini artırarak  arama motorlarında daha üst sıralara çıkması ile birlikte site ziyaretçi sayısının organik yani doğal olarak artırılmasıdır. Bu da her arama motorunun kendine özgü bir kriteri vardır bu kriterlere uygun hale getirilmesi ile mümkün oluyor. 

Kapsamlı bir SEO çalışması tüm bu arama motoru kriterlerini, sitenin genel görünümünü ve içeriğini dikkate alarak yapılır. İçerik paylaşımları planlı olması gerekmektedir ve gündemi yakalamanız önemlidir.


 

  

 

Seo Nedir?, Nasıl Yapılır?

Dijital çağın ticari ve sosyal alanlarda dönüşüme neden olan etkileri farklı kavramların hayatımıza girmesini sağladı.  Dijital varoluşun tanımlanabilir ve erişebilir olmasını sağlayan SEO kavramı bu kavramlar arasında en önemli olanı diyebiliriz. SEO nedir ne işe yarar soruları sıklıkla soruluyor. Çünkü SEO web dünyasının başarıya açılan kapılarını açan anahtardır.

SEO arama motoru optimizasyonu anlamına gelir.  Arama motoru Google, Yandeks gibi internet aramalarının yapılabildiği platformlara denir. Arama motorunun gözünde bir web sitesinin en iyi şekilde algılanmasını sağlayan SEO çalışmaları web sitesini arama motoru kriterlerine uygun hale getirmeyi amaçlar.  

SEO açılımı nedir sorusunda optimizasyon kelimesinin de anlamı önemlidir. Optimizasyon en iyi sonuçları içeren işlemler topluluğu olarak tanımlanabilir. Yani SEO arama motoru için en iyi sonuçları içeren işlemlerin yapılmasını sağlayan çalışmalardır. En basit haliyle Google üzerinden arama yapan bir kullanıcının karşısına çıkma önceliğini SEO çalışmaları sağlar.

Seo Nedir?
SEO Nasıl Yapılır?

Seo Nasıl Yapılır?

SEO çalışmalarında SEO araçları denilen ver ölçüm araçları kullanılır. SEO araçlarıyla web sitesinin mevcut durumu denetlenir. Kullanıcı deneyimi yani UX SEO çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Çünkü arama motorları için kullanıcı deneyimi temel kriterdir. 

SEO nedir pdf olarak okuyabilirsiniz. Ancak SEO’yu anlamak için uygulama yapmak çok önemlidir. SEO çalışmaları sadece okuyup ezberlenerek anlaşılamaz.

SEO çalışmalarında web sitesinin hizmet amacı ve hedefleri önemli yer tutar. Bir web sitesine teknik nedenlerden dolayı mı az sayıda ziyaretçi geliyor SEO ölçümleriyle anlaşılabilir. 

Bir web sitesinin her açıdan analiz edilmesi ve analiz raporlarının değerlendirilmesi önemlidir. Sitenin arama motoru tarafından değerli görülmesi ve ilk sıralarda çıkarılabilmesi için arama motoru kriterlerine uygun olması gerekir. Genel SEO çalışmalarında şunlar ölçülür;

 

  • Site hızı
  • Site işlevselliği ve performansı
  • Siteye gelen ziyaretçi sayısı
  • Siteye gelen ziyaretçilerin analizi
  • Anahtar kelime sıralaması ve yoğunluğu
  • Site içi anahtar kelimelerin aranma sıklığı
  • Sitedeki bağlantı sorunlarının tespiti
  • Sitedeki teknik altyapı sorunlarının tespiti

SEO çalışmalarında analiz raporları doğrultusunda stratejiler geliştirilir. Web sitesi amacına uygun hizmet standartlarına sahip değilse öncelikle teknik mimari açıdan bu eksikler tamamlanır. Sitenin adresinde, bağlantılarında, site içi ve dışı kodlamalarında sorunlar varsa öncelikle bu sorunlar giderilir. 

Arama motoru kriterlerine uygun teknik mimari yapılandırma sağlanır. Sitede kullanıcı deneyimi analizleri yapılarak kullanıcıların siteyi nasıl gördüğü anlaşılır. Kullanıcılar sitede doğru bir yol haritasına sahip mi, site e-ticaret sitesiyse alışveriş olanakları güvenilir mi gibi sorular cevaplanır.

Her web sitesinin oluşum amacı ve hikâyesi farklıdır. Tasarımdan işlevselliğe kadar her web sitesi belli bir amaca hizmet eder. SEO çalışmaları web sitesinin amacına uygun hedefe yönelik çalışmalardır. Eğer site bir e-ticaret sitesiyse satış dönüşüm oranları önemli bir veridir. Web sitesinin ne tür bir web sitesi olduğu SEO çalışmalarının yönünü de belirler. 

SEO İngilizce Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltmasıdır. Yani arama motoru optimizasyonu SEO anlamını ifade eder. SEO çalışmalarında temel kriterleri arama motorları belirlemektedir. Arama motoru algoritmaları güncellendikçe SEO çalışmaları da güncellenir.

SEO Potansiyel Müşterileri ve Satışları Arttırır Mı?

Başarılı e-ticaret sitelerinin perde arkasında sağlam SEO çalışmaları vardır. İstenen hedef kitleye ulaşmanın ve satış yapabilmenin ilk adımı sağlam bir web sitesine sahip olmaktır. Arama motorunda kullanıcıların karşısına çıkan ilk sitelerden biri olmak için SEO çalışmalarının yapılmış olması şarttır. 

Profesyonel SEO çalışmalarıyla potansiyel müşteri sayısının ve satışların arttırılması mümkündür. E- SEO nedir diye baktığımızda e-SEO çalışmalarının e-ticaret siteleri ve tüm diğer siteler için internette üzerinden yapılan çalışmalar olduğunu görürüz.

SEO çalışmalarıyla ürün ve hizmete ihtiyaç duyan kitle çok daha net tanımlanabilir. Ve bu kitleyle farklı kanallardan web sitesi trafiği oluşturulabilir. Kullanıcıların kendi istekleriyle yani doğal olarak bir web sitesine yönelmeleri için öncelikle bu siteyi karşılarında görmeleri gerekir. 

SEO Potansiyel Müşterileri ve Satışları Arttırır Mı?​

SEO çalışmaları istenen hedefe doğru zamanda doğru yerlerde siteyi görünür kılar. Bununla birlikte SEO çalışmaları ziyaretçilerin sitede neden daha z kaldıklarını ya da neden sepette alışverişten vazgeçtiklerini analiz edebilir. Bu analizler sonucunda site satış olanakları geliştirilebilir. SEO çalışmaları e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. 

Çünkü birebir tüketici analizi yapma olanağı sağlar. Siteye trafik çekmekle kalmaz gelen kişilerin alışveriş yapmaları için de gereken değişiklikler yapılır. SEO çalışmaları istenen potansiyel müşteri trafiğini oluşturur. Kullanıcı deneyimi analizleri ile kullanıcıların beklentilerine uygun site işlevselliği sağlanır.

SEO Potansiyel Müşterileri ve Satışları Arttırır Mı?​

Etkili Bir SEO Çalışmasının Öne Çıkan Özellikleri Nelerdir?

Etkili SEO çalışmalarında öne çıkan ilk kavram UX yani kullanıcı deneyimidir. Kullanıcı deneyimi arama motorlarının en önemsediği şeydir. Bir web sitesinde sorulan soruya en iyi cevabı veren içerik yer alabilir ancak kullanıcı bu içeriği rahat okuyamıyorsa bu hiçbir şey ifade etmez. Yani kullanıcı her açıdan sitede bulunduğu sürede tatmin olmalıdır. Sitede kullanıcının vakit geçirebilmesi site olanaklarından en iyi şekilde yararlanması ile ilgilidir. 

Etkili SEO çalışmalarında web sitesine bütüncül yaklaşmak da oldukça önemlidir. Bir web sitesinde en uygun fiyatlı en iyi ürünler bulunabilir ancak site hızı yavaşsa ya ad site güven vermiyorsa kullanıcı bu siteden alışveriş yapmaz. Yani etkili SEO her açıdan bütüncül yaklaşımlarla yapılan SEO çalışmasıdır.

SEO nedir ekşi platformunda da oldukça fazla bahsedilen bir konudur. Çünkü SEO internetin en popüler kavramları arasında yer alır. Forumlarda SEO hakkında birçok konuşma yapılır. SEO hakkında genel olarak bilgiler verilse de aslında SEO çok daha derin bir kavramdır. Etkili SEO çalışmaları aynı zamanda arama motoru algoritmalarının güncellemelerine göre yapılan SEO çalışmalarıdır. 

Etkili SEO çalışmaları sadece Google aramalarında ilk sıralarda yer almayı sağlamaz. Web sitesinin işlevselliğini ve kullanılabilirliğini arttırarak kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini de sağlar.

SEO nedir Voltajix cevabında da etkili SEO çalışmalarının temel özelliklerinden bahsedilir.  SEO çalışmalarının etkili olabilmesi için analizlerin doğru yapılması önemlidir. En başarılı SEO çalışmaları mevcut verileri yaratıcı bakış açılarıyla değerlendiren çalışmalardır. 

SEO çalışmaları kısa süreli ya da bir kerelik çalışmalar değildir. Sürekli olarak SEO çalışmaları yapılmalı ve raporlar hazırlanmalıdır. Başarılı bir web görünürlüğü ve işlevselliği ancak sürekli yapılan SEO çalışmalarıyla mümkün olur. Etkili SEO çalışmaları sürekliliği olan çalışmalardır ve bütüncül bakış açısıyla web sitesine özgü yaklaşımlarla yapılır.

SEO Danışmanlığı

SEO danışmanlığı hizmetimiz web sitesinin hikayesi ve güncel algoritma değişikliklerine göre planlanır.

Local SEO​
Local SEO
E-Ticaret SEO​
E-Ticaret SEO
Kurumsal SEO Danışmanlığı​
Kurumsal SEO Danışmanlığı
SEO Danışmanlığı​
SEO, web sitenizin arama motorları sonuçlarında daha iyi pozisyona üst sıralara gelmesi için yapılan çalışmaların bütünüdür. Yapılacak SEO çalışmaları ile web sitenizin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılması ve bununla birlikte arama sonuç sayfası (SERP) pozisyonunun iyileşmesi hedeflenmektedir.
SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization ‘nun baş harflerinden oluşan kısaltmasıdır. Türkçe çevirisi ise, Arama Motoru Optimizasyonu olarak çevrilmektedir.
SEO’ya uygun düzenlenmiş bir web sitesi, diğer sitelerin arasından sıyrılarak arama sonuçlarında görünürlüğünü, buna bağlı olarak trafiğini artıracaktır. SEO çalışması daha doğal ve kalıcı bir çözüm olduğundan site sahipleri tarafından tercih edilmektedir. 
SEO ve SEM hizmetlerini karşılaştıran kullanıcıların sık sık sorduğu sorulardan biri de “Neden SEO Hizmeti Almalıyım?” sorusudur. SEO, reklam çalışmalarıyla kıyaslandığında etkilerini çok daha uzun vadeli süreçte görüntüleyebileceğiniz bir çalışmadır. Ancak bu SEO’nun reklam çalışmalarından daha az önemli olduğu anlamına gelmez. 
Kapsamlı bir SEO çalışması ile uzun vadede reklam gideri olmaksızın sektörünüzün en çok aranan sorgularında üst sıralarda olabilir ve ayrıca içerik pazarlaması gibi kanallarla hedeflediğiniz kitleyle mümkün olan her sıcak noktada etkileşime geçebilirsiniz. Tüm bu hususları göz önünde bulundurursanız; SEO’yu markanıza yapacağınız bir yatırım olarak dahi konumlandırabilirsiniz.
Dip Not: Arama motorunda arama yapan kullanıcıların % 90’ı üst sırada çıkan sayfaların daha fazla ziyaretçi aldığından dolayı tıklanma oranı daha yüksek. Fakat Reklamlar için aynı şey düşünülmüyor.  
 
Organik arama trafiği, herhangi bir reklam ya da sponsor ücreti ödemeden doğal bir şekilde arama motoru sonuçlarından web sitenize gelen oturumları ifade eder.
SEO, internet sitenizin arama motoru sonuç sayfasında daha yüksek sıralamalar elde etmesi için gerçekleştirilen çalışmalar bütünüdür ve Hakan SERT’in SEO hizmeti de rakip analizinden sektör analizine, site içi SEO optimizasyondan teknik optimizasyona kadar pek çok maddeyi içerisinde barındırır.
SEO hizmetinde fiyatlandırma pek çok farklı hususa göre değişiklik gösterir. Projenin ihtiyaçları, teknik durumu, büyüklüğü, hedefleri (anahtar kelimeleri) ve tüm bunları sağlamak için gereken danışman & saat hesabı SEO fiyatlarını belirleyen temel etkenlerdendir.
SEO danışmanlığı düzenli olarak alınması gereken bir hizmettir. Rakiplere ve sitenizin durumuna göre süreç içerisinde farklı SEO stratejileri oluşturulmalıdır.
Hakan SERT’te kullanılan SEO araçları, sağladığımız SEO hizmetlerinde ihtiyaç duyulan konular ile doğrudan bağlantılıdır. Bu araçların kullanım alanları rakip ve sektör analizi, teknik optimizasyon, içerik optimizasyonu ve raporlama olarak dörde ayrılabilir. Sıklıkla kullandığımız SEO araçları şunlardır: ScreamingFrog, Ahrefs, Semrush, SimilarWeb, Oncrawl, Deepcrawl, AWR, JetOctopus vs.
On Page (Site İçi) ve Off Page (Site Dışı) olmak üzere iki şekilde yapılır. On Page SEO: Web sitesindeki bütün sayfaların optimize edilerek arama motorları ve kullanıcılar için kullanışlı bir hale getirilmesidir. Off Page SEO: Referanslar, sosyal medya çalışmaları, tavsiyeler ile sitenizin hem kullanıcı hem de bot’lar için bilinirliği artıran çalışmalardır.
SEO Danışmanlığı, internet sitelerini arama motorlarının yönergelerine uygun hale getirerek ilgili internet sitesinin arama motorlarındaki görünürlüğünü, sıralamalarını ve performansını iyileştirmeyi hedefleyen bir çalışmadır. SEO Danışmanlığı hizmetinde temel hedef; ilgili internet sitesinin hedeflediği kitlenin gerçekleştirdiği sorgularda, siteye ait URL’lerin SERP ‘te (Arama Motoru Sonuç Sayfası) daha yüksek sıralarda yer almasıdır.
SEO danışmanlarının görev tanımı oldukça geniştir. Her ne kadar projeden projeye (Proje gereksinimlerine ve sözleşme hususlarına bağlı olarak) değişiklik gösterse de içerik stratejisi kurgulamaktan teknik optimizasyona, site dışı SEO çalışmalarından rakip analizine kadar pek çok husus, SEO danışmanlarının görev tanımında kendine yer bulur.
İnternet sitelerinin arama motorları tarafından belirlenen yönergelere uygun olarak optimize edilmesine On-Page SEO (Site İçi SEO) adı verilir. Söz konusu site içi SEO optimizasyonu olduğunda hem kullanıcıların hem de arama motoru robotlarının deneyimi göz önünde bulundurulur.
Sosyal medya çalışmaları, tavsiyeler ile sitenizin hem kullanıcı hem de bot’lar için bilinirliği artıran çalışmalardır. Söz konusu site dışı (Off-Page) SEO optimizasyonu olduğunda hem kullanıcıların hem de arama motoru robotlarının ilgili sayfayı daha iyi anlamlandırmasına yardımcı olur.
Kullanıcı alışkanlıkları ve davranışları, neredeyse her zaman arama motorlarının bir sayfayı değerlendirirken göz önünde bulundurduğu sinyallerden olmuştur.
Geçmişten bu güne gerçekleşen pek çok güncellemeyle “Kullanıcı Deneyimi” olgusu daha da öne çıkarılmış ve resmen bir sıralama kriteri haline gelmiştir. Kullanıcıların bir internet sitesi içerisinde geçirdiği süre her ne kadar kullanıcıya sunulan içerik, ürün ya da hizmetin kalitesi ile bağlantılı olsa da kullanıcıların site içi dolaşımdaki deneyimi de bu süreyi doğrudan etkileyecektir. UX tasarımı tam olarak bu noktada devreye girmektedir. Kullanıcı satın almak istediği ürünü tek tıkla satın alabilmeli, aradığı içeriği efor sarf etmeden bulabilmeli ve hatta ilgili içeriği tükettikten sonra okumak isteyebileceği bir içeriği bir öneri olarak görebilmelidir.
Kullanıcı satın almak istediği bir ürünü sepete ekleyemediği ya da aradığı kategoriye giden bağlantıyı keşfedemediği taktirde muhtemelen tek bir tıklamayla SERP’e geri dönmeyi tercih edecektir. Sonuç olarak; ne kadar mükemmel bir SEO stratejisine sahip olursanız olun, kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurmadığınız sürece başarılı olmanız pek de mümkün olmayacaktır.

Bize Ulaşın

Buradan bize ulaşabilirsiniz.

 

bize ulaşın
X